memori hatiku...




assalamualaikum....


hari ini pula aku akan menceritakan kehidupan keluargaku...

eh, skemanya ayat aku ni,...hak3~

ha, kat atas 2 ialah umi n adikku yang kecil sekali...umiku bernama Noor Razlina binti Hamid...

dia sekarang ni bekerja dengan pakcik aku...pakcik aku 2 wat family business...macam2 bisnes dia wat...buka restoran, buat kerja2 kat jalan raya 2, ala...yang cantikkan jalan, turapkan balik, letak papan2 signal 2, aku un xtau mcm mn nk explain bndalah 2..haha~

slaloonya kalo aku xde bnda nk wat kat umah, aku akan ikut umi aku sekali...ada ms 2, kalo dpt tender, aku un tolong la sekali...tolong kira2 je la..hak3~

bnda len mn aku reti buat...

hmmm...sekarang ni umi aku sendiri yang membesarkan anak2nya semenjak abah aku meninggal dunia pada 27 Sept 2006, di mana pada waktu e2 kita sedang berpuasa pada bulan yang sgt mulia, iaitu bulan Ramadhan....masih segar lagi dalam ingatanku bilamana ketika aku terjaga daripada tidur, aku keluar dan mendengar tangisan umiku...aku pelik..ahhh....

aku x boleh cerita lagi sekarang ni...hatiku belum cukp kuat...

orang len di sekelilingku melihat aku ni tabah aje orangnya...betulla apa yg org selalu kata, org yg selalu tersenyum gembira dan bergelak ketawa, tidak semestinya dia bahagia...

kita xkan nmpak kesedihan d wajahnya kerana dia sendiri x mahu org len perasan akan perubahan e2...

hmmm...pasal adik aku ni pulak..haha~

manja orangnya...lagi2 dengan aku n umiku...agknya aku ni slaloo layan dia..

kalo adik2ku yg len, dia x rapat sgt...

aku kesian tgk adik aku 2, setahun je dia sempat raya dengan abah aku...

tapi aku bersyukur sgt2, jiran2 aku ni sumenya sedara aku sendiri...ada maklong n ayong, pakteh n makteh, nenek n atuk, neksu, toksu, maklong noor, mak ngah liza, ramai lg la...

pakcik2 aku rajin melayan dia...dia apa lagi, suka la...

kadang2 2 pakcik aku bw g jalan2, makan la...haha~sekarang ni, dia dah masuk tadika...

aku dapat tangkap satu perkara tentang dia, dia ni fast learner la...

apa yg dia blaja kat skola, dia akan praktikkan kat umah...

nk tau apa yg dia mnat, huhu~ dia mnat gler ngan kete...tgk la kat umah aku ini, berapa byk kereta, lori, moto yg dia ada...

n yg menariknya bagi aku, segala jenis kereta dia tahu, aku un blaja dr dia..haha~

bila family aku g jalan kat giant shah alam 2 je, msti mak aku akan beli majalah kereta untuk dia..

ada motoring la, autocar, apa bnda lg ntah...

kalo dia tgk kete2 kat jln n dia xtau nama kereta 2 , dia tnya la umi aku...

aku harap satu ari nanti dia akan jd mechanical engneer yg berjaya ke atau apa sahaja profesyen yg dia mahu..insya-ALLAH~

okay, smpai cni dl...till me meets my laptop again...

adios!!




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

5 comments:

Anonymous said...

hmmm.... sedih la baca luahan perasaan ko, amy...
yep, luaran ko nampak tabah + kuat giler.
that's why aku respect giler kat ko...
keep up the strength girl!!

amy arien said...

thanks lee...
insya-ALLAH...selagi ada kwn2 n family, aku akn btahan..

amy arien said...

thanks lee...
insya-ALLAH...selagi ada kwn2 n family, aku akn btahan..

amy arien said...
This comment has been removed by the author.
amy arien said...
This comment has been removed by the author.