HATIKU BERKATA......~

kali ini ku sedari..
aku telah jatuh cinta..
dari hatiku terdalam..
sungguh aku cinta padamu...

cintaku bukanlah cinta biasa..
jika kamu yang memiliki..
dan kamu yang temaniku seumur hidupku...

terimalah pengakuanku..
percayalah kepadaku..
semua ini kulakukan..
kerna kamu memang untukku..~afgan~

haisy....sedihnya hati aku ketika ini...
kenapa aku selalu kalah bila sesuatu perkara yang melibatkan emosi begini...
adakah kerana aku seorang perempuan yang lemah??
ahhh..ternyata aku hanya pandai berkata-kata dan memberi motivasi kepada rakan2ku tentang apakah itu cinta..
sedangkan aku juga tidak pernah bercinta....
mungkin pernah dulu..tapi aku tahu itu bukanlah sejati..tetapi sekadar mengisi kekosongan dalam hatiku...
sekadar ingin membuang rasa cemburu melihat rakan2ku yang sudah mempunyai kekasih hati..

tetapi kali ini????
ya ALLAH....aku buntu sangat2...aku keliru...
hatiku memang cepat tersentuh..
lagi2 bilamana seseorang itu telah menyentuh hatiku dengan caranya yang betul2 memikat hati...
sikap ambil beratnya, humour dia...
adakah perkara yang sama berulang kembali??
atau memang ini adalah cinta yang sebenarnya cinta???

wahai 'ADAM'...
aku minta maaf seandainya aku terlanjur menyayangi dirimu...
aku hanyalah seorang manusia biasa..
yang ingin memiliki dan dimiliki..
yang ingin mencintai dan dicintai...
tetapi mungkin juga, aku tersalah jatuh hati pada kamu...
kerana aku rasa, tidak pernah ada secebis langsung rasa cinta itu dihatimu...
kamu hanya menganggapku sebagai seorang teman biasa..
bukanlah seseorang yang teristimewa di hatimu...

wahai 'ADAM'...
sekiranya kamu tidak pernah menyayangiku sebagai seorang kekasih...
janganlah kamu rapat lagi denganku...
bukanlah aku sengaja menjauhkan diri darimu..
tetapi aku takut...
resah seandainya rasa ini bertambah mekar lagi dalam hati kecilku ini...
sesungguhnya aku memang perlukan dirimu...
namun, aku sedar akan diriku ini...
aku tidak mungkin dapat menandingi wanita2 di luar sana..
aku bukanlah wanita yang terbaik untukmu...

sekali lagi, aku mohon maaf...
aku selalu berdoa pada Tuhan kita Yang MAHA ESA...
aku tidak sepatutnya membiarkan perasaan itu berputik di hatiku..
jiwaku menangis mengenangkan keresahan hatiku ini...
andaikata kamu benar2 adalah jodohku...
teman hidupku di dunia dan di akhirat...
moga2 hubungan kita akan berkekalan hingga ke akhirnya...
kita akan dipertemukan melalui cara yang sebetulnya...
namun, jika kamu bukanlah tercipta untukku...
dengan harapan agar aku bisa menerima kenyataan ini dengan tabah....
jodohku sudah ditetapkan bersama dengan orang yang lebih baik untukku..
begitu juga dengan dirimu...
bahagialah kamu di sisi kekasih yang dikasihi dan dicintai selalu..
dialah yang benar2 berhak mengambil hatimu...
dialah yang akan berada di tempat teratas di dalam hatimu....
dialah cinta pertama dan terakhirmu...
aku juga berharap sebegitu untuk diriku...
insya-ALLAH...

wahai 'ADAM'...
janganlah kamu menghukum aku ini bilamana kamu sudah membaca nukilan isi hatiku....
aku mohon ampun sekali lagi...
janganlah ada salah faham di antara kita...
moga persahabatan kita akan berkekalan selamanya...
amin....

nur amelia
9:14p.m
bilik aku..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS